Saturday, August 13, 2005

Første runde, merker at jeg er litt nervøs. Akkurat passe. Starter på #hull 1. Espen på #18. Det er litt forstirrende at de går opp i ryggen på oss hele tiden. Jeg har vært med på dette før og prøver å overse det. Jeg går egentlig bruktbart helt til #11, men en litt for hard kast går i vannet og gir meg en OB. PÅ #15 gjør jeg et dårlig andre kast og får en bogey til. Når jeg kun har tatt 4 birdier blir det en runde på 52. Jeg er litt missfornøyd, men gir meg selv ikke sjansen til å deppe og tenker på maigolfen, der jeg lå utrolig dårlig an etter første runde og karret meg til en andre plass til slutt. Jeg vet at dette bare er begynnelsen. Det er 54 hull igjen.

Etter pausen er det på igjen. Jeg er innbitt og klar til å være på offensiven. Jeg går en veldig bra runde. Ikke perfekt, men veldig solid. Ingen bogey's og 7 birdier. 47. Jeg er fornøyd, puttene sitter, drivene er solide og de få innspillene jeg må bruke går som smurt. Jeg har gått sammen med Rune L, Frode K, og Frank, en veldig avlsappet og fin pulje. Lett å holde konsentrasjonen oppe. Når vi drar hjem er jeg ganske mentalt utslitt. Det er verdt det, jeg leder med 5 kast og Espen har falt litt tilbake. Det trenger ikke å bety noe, han kommer til å gå for alt i morgen, så jeg må bare beholde roen. Det er andre som kan komme opp også, både Rune L, Roy Ove og Frode K er farlige, men Espen er utvilsomt den største faren.

Etter en dusj blir det italiensk mat på oss alle. Det er utrolig deilig å snakke om helt andre ting enn golf. God mat og godt selskap, det er det jeg trenger for å lade. Det er virkelig kjempehyggelig å dra sammen med Cecilie, Benjamin, Åse, Eirik, Magnus, Maria og Torleiv. Det gir trygghet. Vi har reist sammen i mange år og er veldig komfortable med hverandre. Helt utrolig å tenke på at vår første felles tur var overall EM i 1984. ..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home