Wednesday, August 03, 2005

Dette ble en spennende kveld. Startet med å parkere 100 mil ovenfor hull #6 pga. Norway Cup, og regnet kom med en gang jeg begynte å kaste på #8. Jeg hadde egentlig lyst til å kaste og dra hjem, men som alltid vant pliktfølelsen og jeg ble med på onsdagsgolfen. Gjennomførte putting og kasteserier på #8, #9, #10 og #11. Drivet noen kast på vei ned til starten.

Idag var det få med og jeg fikk sjansen til å spille sammen med Espen (og Ingar). Det er motivasjon nok det. Jeg har faktisk vært nysgjerrig på hvordan favoritten spiller nå for tiden. Vi startet på #16. Jeg merket at både Espen og jeg var tent fra starten av. Jeg satte fem birdier på rad på de fem første. Espen fire, inkludert en putt på 25-30 meter på #1. Mellom #6 og #9 skjedde de en del ting. Jeg fikk en 3 på #6 etter at jeg satt inn innspillet (litt flaks men sånn er det). Espen misset to ganger på #7 og fikk fire. Jeg misset fairwayen på #8 og reddet en treer, mens Espen fikk to der. Espen fikk en noe heldige toer på #9. Etter det fulgte vi hverandre helt til det nest siste hullet, nemlig #14. Her lå Espen an til 2, men la seg en 6-7 meter forbi kurven etter første putt og misset returen. Jeg fikk tre og ledet dermed med to før siste hull. Begge misset driven (jeg med 15m, Espen med 10m). Jeg tok ingen sjanser og dumpe-puttet. Espen la inn sin. Dermed vant jeg med et kast. Vi gikk hhv 46 og 47. Det er det beste som er gått på banen i år, og jeg ville tro det er det beste to spillere i samme pulje har gjort på år og dag.

Det var virkelig morsomt å spille med Espen i dag. En ting er klart: jeg kan ikke tro at den mannen er skadet. Han er klar for NM, ingen tvil om det. Jeg er veldig glad for å ha slått ham, men er fullstendig klar over at NM blir noe helt annet. Det gjelder å fortsette arbeidet de siste dagene. Fullføre.

Analyse av min runde viser at jeg igjen driver veldig bra. Innspillene er fortsatt litt rufsete i kantene. Jeg misset fem av 16 forsøk. Heldigvis kun én grov miss. Puttene er veldig bra. Faktisk ingen misser. Spillet henger sammen nå. Det føles tungt og solid. Det mentale ser ut til å være på plass.

De siste dagene legger jeg opp til lett trening. Det blir ikke flere "turneringer". Jeg skal prøve å finne på noen morsomme lek for å holde kastingen i "livet".

0 Comments:

Post a Comment

<< Home